dinsdag 16 november 2010

Ligbad plaatsen

Zo, ik heb nu 1 muurtje betegeld (zie vorige post). De volgorde is niet helemaal juist, maar ik was benieuwd of tegelen moeilijk was (Niet dus). Nu heb ik het bad geplaatst. De badombouw ziet er nog niet helemaal super uit, maar dat ziet niemand straks meer ;)

Zoals je ziet heb ik een inspectieluik open gelaten, voor degene die nog niet weet waarom: dit is om later eventueel nog bij de afvoer van het bad te komen (mocht er een lekkage ontstaan)

Ik heb het bad op een zeer exclusieve manier tegen de wand geplaatst (methode uit het E-book, jaja). Eerdaags zal ik in Paint even schetsen hoe het exact zit, maar lekken zal het volgens mij niet meer zo snel doen. Enige nadeel: ik heb een stuk of 3 kitspuiten gebruikt.

Zoals je op de foto kan zien is het bad al in gebruik :).

Het belangrijkste is dat het bad rondom alleen op een laag kit mag steunen. Laat je de rand toch op de ombouw leunen, dan kan het bad gaan kraken! opletten dus. Verder moet je het bad even vol laten lopen met water en 24 uur laten staan nadat je hebt gekit. Ik zal de enige zijn, maar ik vind het al aardig opgeknapt :)






3 opmerkingen:

  1. Goede avond,

    Ben zelf ook bezig met mijn badkamer. Heb jij die gasbetonblokken nog behandeld alvorens je bent gaan tegelen?
    Dat E-book is trouwens geen overbodige luxe voor een beginner, proficiat voor de tip.

    Gerard.

    postscriptum: ben je al aan de keuken begonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerard,

    Ik heb die blokken eerst nog gestuukt omdat er wat oneffenheden in zaten. Daarna een primer gebruikt voor de tegellijm. Ik heb me laten vertellen dat de primer zorgt dat het vocht uit de lijm niet direct in de blokken trekt. dit is beter voor de lijnverbinding en houd de lijm wat langer soepel zodat je nog kan corrigeren.

    Ik heb ongeveer 35 reacties over dat e-book gekregen, slechts twee waren negatief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha badzeepje al in de aanslag :) niets meer aan doen toch?

    BeantwoordenVerwijderen