zaterdag 9 oktober 2010

Tadaaaa

Ik heb de verwoeste badkamermuur zelf! opnieuw gestuukt, een ideale oefenklus omdat de stuklaag heel dun was. Dat schijnt toch eenvoudiger te stuken. Als “mortel” heb ik fix and finish gebruikt, dit kan je namelijk ook weer schuren als het niet goed is J (me smart asss).
De klus is me redelijk goed afgegaan (zie foto). De buitenkant van de badkamer is weer ergens op gaan lijken.




De binnenkant trouwens ook, ook hier ben ik aan het stuken geslagen. Na het oefenen op de gesloopte gipsen wand van de badkamer, nu het echte werk. Het was toch lastiger dan ik dacht. De muur is wel redelijk vlak, ik zal maar gelijk bekennen dat ik wat vals heb gespeeld. Vlak voordat de muur droog was, heb ik met een aluminium hoekprofiel de bobbels eraf geschraapt. Heej….vlak is vlak toch? ;)
Ik hoor mensen denken “maaruh…doe je het niet verkeerd, je doucheplateau staat er nog”. Helemaal juist, maar het doucheplateautje gebruiken we nog voor te douche. om te voorkomen dat we weken zonder douche zitten, doe ik het zo. Met de gestuukte wanden begint de badkamer alweer ergens op te lijken, het opbouwen kan beginnen. Eerdaags ga ik eerst het doucheplateautje slopen waarna ik zo snel mogelijk een badkuip met flexibele aansluiting in de badkamer zet. Zo kunnen we onszelf blijven wassen.

2 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je zelf aan het stucen bent! Zou dat zelf echt niet durven doen. Ik moet binnen kort ook mijn woonkamer laten stuccen, het is helemaal aan het afbladderen. Heb dus maar wat offertes aangevraagd via: http://www.stucadoor-weetjes.nl/stucadoor-offerte-aanvragen.html
    Ik hoop dat het allemaal gaat lukken bij je!
    Succes in ieder geval.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margo,

    Het is zeker niet eenvoudig :) er zijn wel trucjes; ik weet niet of de schrijver van het e-book er blij mee gaat zijn, maar ik verklap vast zijn truc (1-tje mag vast wel):

    Als beginner moet je gewoon wachten tot het stuuksel bijna droog is, dan kan je hem perfect recht schapen met een lange rechte lat/balk/metalen profiel etc. werkt perfect!!!

    Maar laten doen is ook geen slechte optie natuurlijk!

    De badkamerman

    BeantwoordenVerwijderen